Tre länder på 4 timmar

2012-02-28

 

Dagen började i Katrineholm. Vi gick och åt lunch i skolan, vilket var jobbigt för en del, då nerverna spökade, jag nämner inga namn. Efter mycket packande bar det av till Nyköping och Skavsta. Sara som aldrig hade flugit förut blev väldigt fascinerad, vilket jag fann väldigt underhållande. Vi landade i Riga ca 16:45 lokal tid och därefter blev vi skjutsade till Pakruojis av en skämtsam man i sina bästa år (Claes, vår mentor). På vägen stannade vi på en trevlig restaurang, rektorn bjöd på tre rätters, tack för det.

 

Det har varit en lång dag med många nya intryck, nu tackar jag för mig och säger godnatt till Litauen och mina nya rumskamrater. Även då vi har tre rum till godo packar vi ihop oss i ett litet rum med två sängar och madrasser, vi skyller på att det nog blir varmast så, men innerst inne tror jag nog vi alla känner en viss trygghet i att ha varandra bland allt det nya.




Kommentarer
Laima, Inger o Claes

Halloj igen! Bara timmar sedan vi lämnade er i den fina lägenheten. Saknar er redan men är helt säkra på att ni kommer att få en toppenvistelse. Ni kommer att få skjuts till Vilnius så ni behöver bara ta bussen hit till Pakroujis. Sara o Anna har mer information.

Skall bli kul att följa era vidare äventyr här på bloggen!

Kram från oss!



2012-02-29 @ 21:11:06
Ulrika

Hej! Hoppas ni har det bra och jag kommer i följa er här bloggen! Kram U

2012-02-29 @ 23:03:50
Ellen

Hoppas ni får det bra där borta, tänker på er även fast ni inte är här. Och kom ihåg att ta massor med bilder! :) kram

2012-03-01 @ 19:57:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

apubarnhemlitauen

Vi är fyra elever som åker på APU till Litauen som representanter för Ellwynska skolans årskurs 3. På den här bloggen kommer ni att få följa två av oss när vi arbetar på barnhemmet som ligger i staden Šiauliai.

RSS 2.0