12 Mars - första dagen på barnhemmet!

Nu har vi bytt praktikplaster så vi har även bytt bloggar. Jag har Sara har gjort vår första
dag på barnhemmet och det har gott bra. Vi har besökt alla delar på barnhemmet och alla
grupper som barnen är indelade i. Jag fick följa med till sjukhuset med tre små barn och
det var ett äventyr för dem använde inga barnstolar så jag hade en unge i knät och en som
satt bredvid mig. Här tänker dem inte på säkerhet när dem kör som biltjuvar!
Vi har även fått lekt med barnen och nu märker man att många har  svårt med motoriken.
jag lekte med en flicka som skulle sätta rätt "figur klossen i sköldpaddan" (se bild)
men hon förstod inte riktigt hur den fungera även fast jag visade hur man skulle göra.
Det behöver inte betyda att det är något fel på henne men man kan se på vissa andra
barn att dem har vissa handikapp symtom. Den störta orsaken till det är att kvinnor under
gradviditeten dricker och tar droger, hemskt men så är det!
Alla barnen på barnhemmet får gå hos en logoped för att öva sin språkliga förmåga. Då
man inte bor i en familj så finns inte möjligheten att utvecklas som om dem skulle bo med
sin mor och far. Barnen bor med barn på samma nivå och då får man inte samma utveckling.
Apoteket kan även se att sjukgymnasten använder Oljan som dem har fått.


Kommentarer
Agneta

Hallå!

Hoppas ni får en bra tid på barnhemmet, jag har förstått att de andra trivdes väldigt bra. Lycka till så ses vi snart.

Kram // Agneta

2012-03-13 @ 12:24:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

apubarnhemlitauen

Vi är fyra elever som åker på APU till Litauen som representanter för Ellwynska skolans årskurs 3. På den här bloggen kommer ni att få följa två av oss när vi arbetar på barnhemmet som ligger i staden Šiauliai.

RSS 2.0