Se inte problemen - lös dem

Rehabliterings rummet. Bollbadet är en slags avkopplings hörna för barn som är stressade

Om barn har svårt att känna skillnader på vad som är behagligt och obehagligt att gå på
så kan dem få gå på dessa plattor så att dem känner skillnaderna.
Dagen har gått upp och ner, vissa stunder så har det varit super roligt och inspirerande
på barnhemmet. Men ibland så undrar jag om dem tror att vi är där för att städa istället
för att kunna utföra omvårdnaden omkring barnen. Personalen har svårt för att visa
hur dem arbetar, det är inte lätt med språket men det finns så många fler sätt att försöka
visa vad och hur man menar, med kroppsspråket. När Sara idag fick gå iväg med några
barn till frisören så fick jag till uppgift att torka under alla barns madrasser, det var inte ens
smutsigt där så jag förstod inte varför? Här om dagen när jag fick åka med till sjukhuset
så fick Sara torka mellan alla dem 20 sängarnas spjällor (spjällsängar) Enligt Sara så
var det inte de minst nödvändigt, det vara bara en uppgift till henne för att tiden skulle gå!
Endel av personalen är helt underbara och endel av dem borde inte ens arbeta med barn
tycker jag.
Imorgon är det sista dagen på barnhemmet så vi bakade chokladbollar som ni kan se. Jonathan
och Jossan bakade det förra veckan och det hade blivit mer än en succe. Så vi får se imorgon
vilka dem tycker är godast, haha!
I lägenheten som vi bor i så finns det nästan inga köks redskap så vi har fått köpt en visp, en
stekspade och en vinöppnare. Jag tyckte inte vi skulle behöva köpa en konservöppnare också
så jagenvisades med att jag skulle få upp konservburken på något vis och det fick jag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

apubarnhemlitauen

Vi är fyra elever som åker på APU till Litauen som representanter för Ellwynska skolans årskurs 3. På den här bloggen kommer ni att få följa två av oss när vi arbetar på barnhemmet som ligger i staden Šiauliai.

RSS 2.0