Min nya kompis

Då barnen idag sov längre än vanligt blev det dötid, men med världens härligaste människa, Julanta som arbetar som sjuksköterska, gick tiden väldigt snabbt. Jag måste meddela er där hemma att en mer glad och positiv människa har jag inte träffat förut. Hon är en snäll och mysig människa som är en aa alla de stor förebild för barnen på barnhemmet.
Idag har jag skaffat mig en ny riktig kompis, en kompis som man bara tycker om genom att se på honom. Vi har en konstig relation då han inte kan prata och vi bara har setts en gång. Det som min kompis mest gillar är när man gnuggar näsan mot varandra eller när vi dansar.
Även fast man bara träffar barnen en liten stund om dagen och ett fåtal dagar så känner man någonting för dem och skapar en relation till dem.
Det är barn som dessa som kommer göra det extra svårt att lämna barnhemmet på Fredag för att åka vidare mot nya erfarenheter.
// Jonathan


Kommentarer
Mamma Pillan

Ja Jonathan det kommer att värka i hjärtat när du ska lämna barnhemmet, men tänk på allt fint du fått varit med om och vad du har gett dessa små barn med bara din närhet! Kram och ha det så bra

2012-03-06 @ 21:53:06
Åsa

Hej Josefin och Jonathan!



Här sitter jag med tårar i ögonen efter att ha läst om era erfarenheter från barnhemmet. Jag är också glad att ni har det bra och att ni har fått ett bra mottagande. Lycka till på sjukhuset!



Hälsningar Åsa

2012-03-07 @ 12:49:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

apubarnhemlitauen

Vi är fyra elever som åker på APU till Litauen som representanter för Ellwynska skolans årskurs 3. På den här bloggen kommer ni att få följa två av oss när vi arbetar på barnhemmet som ligger i staden Šiauliai.

RSS 2.0